Modern el nakışı tasarımlar: Niarmena

Modern el nakışı tasarımlar: Niarmena

Niarmena sadece sevimli tasarımları ile değil, Adapazarı’nda yaşayan 30’dan fazla kadına istihdam sağlamasıyla içimizi ısıtıyor.

470
PAYLAŞ

Modern el nakışının piri, Niarmena markasının kurucusu Nihan Satıroğlu’na tasarımını ve ilhamlarını sorduk. Niarmena sadece sevimli tasarımları ile değil, Adapazarı’nda yaşayan 30’dan fazla kadına istihdam sağlamasıyla içimizi ısıtıyor.

Kimdir Niarmena? İksiri nerede saklıdır?

Niarmena “el nakışı” dır. Modernize edilen nakışı tasarımla buluşturarak üretilen çantalar, cüzdanlar, yastıklar, önlüklerdir. Niarmena’nın en önemli özelliklerinden biri de, Adapazarı’nda yaşayan kadınlar tarafından üretilmesi ve bu kadınlara iş imkanı sağlamasıdır. Yani ürünler mutluluk vermesinin yanında, üretim aşaması anlamında da bir sosyal projedir.

Tasarım yapmaya nasıl başladınız?

Benim tek hayalim tasarım akabinde üretim yapmaktı; fakat bunun benim hayalim yanında pek çok insanı mutlu etmesi işin en sürpriz ve güzel yanı oldu. Ben Adapazarılıyım. Çevremde olan, çalışamayan, çok güzel üretimler yapıp bunları değerlendirme imkanı olmayan kadınlarla bir şey yapma şansım oldu. Ben bu üretimlere dokunuşlar yapıp bunları gün yüzüne çıkardım ve ortaya gördüğünde herkesi gülümsetebilecek ürünler çıktı, işte bu harika bir şey.

İyi bir gün sizin için nasıl başlar? En büyük motivasyon kaynağınız gün içinde nedir?

İyi bir gün benim için kesinlikle güzel bir kahvaltıyla başlar. Kahvaltı masasında o kadar mutlu olurum ki, en güzel fikirler o masada çıkar.

Sizin için bir tasarım nasıl olmalıdır? Yurt dışında beslendiğiniz kaynaklar nelerdir?

Gördüğüm an gülümsediğim her şey benim için ilham kaynağı. Dolayısıyla üretirken de tek amacım “gülümsetebilmek” oluyor.

Geleceğe dair sizi heyecanlandıran projeleriniz neler?

İşin bir sosyal proje haline dönmesi, giderek daha çok kadına iş imkanı sağlamak zaten yeterince heyecan verici benim için. Bir de üretimlerimiz sevilince giderek daha çok kişiye ulaşıyoruz, yurt dışı dahil pek çok kişiden çok güzel dönüşler alıyoruz, işte bunların hepsi aynı ürünlerimiz gibi çok mutluluk verici oluyor.

Eğer ürünlerin tamamına uygun fiyatlarla ulaşmak isterseniz kitapkoala.com‘da sizi büyük indirimler bekliyor.